Hari paling santai dan “seronok” dalam sejarah

HARI PALING SERONOK BAGI MURID sebab….. hari ini tak payah mengadap buku dan buat latihan. Duduk ramai-ramai kemudian menonton wayang gitu!

Hari ini tersangat ramai guru yang keluar. Ada yang pergi kursus tetapi yang paling ramai terlibat dengan taklimat pengawas UPSR. Dengan bilangan guru kira-kira 30 orang, apabila 10-15 orang tak ada kat sekolah memang parah. Semalam aku dengar nak gabungkan kelas. Gabung macam mana pun aku tak jelas. Parah kalau nak buat jadual RELIEF.

Hujan turun agak lebat kat sekolah pagi-pagi lagi sampailah ke waktu rehat. Berhenti sekejap kemudian hujan lagi. Sungguh lain suasana di sekolah hari ini. Bising! Ramai murid ‘bertempik’ seronok meraikan ‘kemeriahan’ suasana hujan di sekolah. Sakit telinga aku mendengarnya.

HARI PALING SANTAI BAGI AKU sebab……… Aku ada 2 kelas hari ini tapi kedua-duanya takde murid yang masuk kelas. Wah, ‘seronok’lah cikgu kalau macam ni hari-hari! Dalam minggu ini budak-budak sibuk dengan gigi dan cik ‘misi’. Hari ni ada pemeriksaan mata pulak dah!. Pastu ada pertandingan mewarna pulak.

Pas 2…3.

Memang ‘seronok’!

735196_4925170443664_1903045407_n

Advertisements

One thought on “Hari paling santai dan “seronok” dalam sejarah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s